27 Şubat 2011 Pazar

İstanbul gibi çeşitliliğin getirdiği, devingen dinamikleri olan bir şehirde, kaynayan şehirde, kaynama noktaları düşünüldüğünde (örneğin; istiklal caddesi) , başlı başına ayırıcı etken olan yollar, şehre çözülme ve yeni karşılaşmalar bağlamında ara mekanlar sunalabilirler. Öncelikle benzer karakterde olduğu düşünülen, Elmadağ-Dolapdere,Şişhane-Kasımpaşa ve Sirkeci-Eminönü geçişleri kıyaslanarak çıkarımda bulunulmaya çalışılmıştır. İlk videolarda, geçişin kıyısında olduğu yerlerin karakterleri geçişle beraber genel anlamda anlaşılmaya çalışılmıştır. Bunun önce önce o yerden dinamikler, ardından geçişin üzerindekilerle beraber, ayrışan, iç-içe geçen durumları anlaşılmaya çalışılmış ve ulaştığı yerdeki durum (hangi taraftan baktığına göre, ulaştığın yer değişir tabiki) içinde ifadeler kullanılmıştır.

İkinci videoda, sirkeci-eminönünde geçişinde geçişteki faktörlerin azlığı (yalnız insan-bundan da birsürü şey çıkabilirdi; fakat üzerine gidilmek istenmedi) ile bu hat elenmiş, kalan iki yer karşılaştırılmasında geçişte ne var, insanlar ve araçlar ne yapıyor diye düşünülmüş ve görselleştirilmeye çalışılmıştır. (yeşil,pembe çizgili anlatım-araç insan karşılaşması,...) Sonucunda, Elmadağ-Dolapdere hattı da o aksında bir şey düşünüldüğünde, o şeyin elde edilen sonuç doğrultusunda, Dolapdere’ye ait olma isteğinin yadsınamayacağı verisiyle, geçiş nedir’in yanıtına cevap veremeyeceğinden bu aks da elenmiştir.

Şişhane-Kasımpaşa hattı, Haliç Tersanesi, uzaktaki Valens su kemeri, Haliç’in kendisi, Şişhane’nin gelişimi ve dönüşümü, Haliç Tersanesinin dönüşümü, Kasımpaşa’nın dinginliği ve hemen dibindeki Taksimden farklılığı, hattın, ne o tarafa ne bu tarafa ait olması dolayısıyla sunması beklenen aralık bu yerde cezbedici etkenler olmuştur.Henüz hat hakkında totalde, sadece onun karakterine ait, yoğunlaşmış bir düşüncede video üretilmemiştir; fakat üretilmesi an meselesidir.

Yapılan filmlerde sahnelerin birbirinden akışı ve filmlerin bütünüyle film olabilme özellikleri eksiktir. Bu durum giderilmeye çalışılacaktır. Önceki çalışmalara ait hayalli videolar, Dolapdere aksı için yapılmış olduğundan, buraya koymaya gerek duyulmamıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder